Help, ik val niet regelmatig af of lijk zelfs bij te komen ?

Inderdaad, men zal niet elke dag stelselmatig afvallen. Ons gewicht wordt immers voornamelijk bepaald door ons vochtgehalte en dat schommelt haast dagelijks.We zijn meer of minder in beweging, we hebben een betere of mindere stoelgang, we plassen beter of minder, … Bij vrouwen kunnen menstruele en pre-menstruele dagen de vochtbalans laten toenemen. Zelfs stress en een minder goede nachtrust kunnen een negatieve invloed hebben op het gewicht. Ook ziek zijn of het nemen vna bepaalde medicatie dient men in het oog te houden.

Mag ik een reep eten als vervangmaaltijd ?

Bij voorkeur niet. Een reep bevat meer koolhydraten en minder eiwitten in vergelijking met een proteïnezakje. Dit kan betekenen dat men minder vermagert en een minder verzadigd gevoel heeft bij het eten van een reep..

Wat doe ik bij constipatie ?

Het is mogelijk dat een hoog gedoseerde hoeveelheid eiwitten de stoelgang droger kan maken en aanleiding kan geven tot constipatie. Drink voldoende water (vb. Hépar = water verrijkt met magnesium) of groentesoep*.Eet vooral gevarieerde groenten (vezels/darmresten). Wissel rauwkost af met groentesoep en gestoomde groenten. Start de dag bij voorkeur met een glas (lauw) water of Hépar en neem als eerste proteïnemaaltijd een zakje Muesli (of gort in fase 2) Vermijd absoluut het gebruik van suikerhoudende laxeermiddelen

Ik voel dat ik ben vermagerd en toch is er weinig verschil te bemerken op mijn weegschaal ! ?

Gewicht is niet altijd representatief voor dat wat men afvalt. Het is best mogelijk dat er al een groot vetverlies heeft plaatsgevonden; spieren wegen eenmaal méér dan vet.

Kan ik na mijn dieet terug gewoon eten zoals vroeger?

... 'Zoals vroeger', waarschijnlijk niet.. Maar 'anders' dat wel!
Het feit dat je bent bijgekomen in gewicht en dit nu graag terug wilt kwijtspelen, is dit meestal te wijten aan een verkeerd voedingspatroon. Misschien heb je de laatste jaren niets veranderd aan je eetpatroon maar ben je toch bijgekomen? Dat kan, want het lichaam en zijn behoeftes evolueert naarmate de jaren vorderen.

Bij Nutri helpen we je om gewicht te verliezen, maar het dieet dat je bij ons volgt is tijdelijk. Het is de bedoeling dat ja nadien je oude eetgewoontes ook aanpast, zodat je niet terug bijkomt in gewicht.

Vaak vergeten we, als het om gewicht gaat, ook rekening te houden met factoren anders dan voeding en beweging, zoals je familiale situatie, je leeftijd, je job, stress, hormonale wijzigingen, enz. Dit zijn echter allemaal belangrijke, indirecte factoren die een invloed hebben op je lichaam en gewicht. Zo is het bijvoorbeeld zeldzaam dat iemand op zijn 40ste nog hetzelfde kan eten als op zijn 20ste zonder bij te komen.

Bij Nutri willen we je helpen,niet alleen om snel gewicht te verliezen maar dit ook te behouden op lange termijn!

En vaak zijn dit geen al te grote veranderingen, maar eerder kleine, slechte gewoontes die aangepakt moeten worden. Veel kleintjes maken 1 groot!

Laat ons u helpen om terug plezier te vinden in evenwichtig en gezond eten!

Ik zal maar wachten om te starten tot na 'het' feestje ! Of Help, ik moet volgende week naar een feestje!?

Waarom uitstellen; er zal altijd wel iets zijn waar je naartoe moet. Is men in fase 1 en men zondigt (men komt uit ketose) dan verliest men maximum 2 dagen, gezien het 2 dagen duurt om terug in ketose te geraken. Probeer de dag van de sociale activiteit fase 2 toe te passen; eet 1 zakje minder en tracht jezelf te houden aan een combinatie van groenten met een stukje mager vlees of vis. Tracht koolhydraten: brood, rijst, pasta, aardappelbereidingen, suikerwaren, gebonden sauzen zo veel mogelijk te vermijden. Drink veel water en weinig alcohol. Is men in fase 2, tracht dan de 2 opvolgende dagen terug fase 1 te doen zodat men zo vlug mogelijk terug in het afs lankschema zit.

Dien ik in de winkel bij het opstarten een afspraak te maken met de verantwoordelijke voedingsconsulente ?

Neen, men mag vrijblijvend langskomen en alles zal haarfijn worden uitgelegd met de nodige tips voor het bereiden van de producten. Zijn er achteraf nog vragen aarzel dan niet bij de minste twijfel onze voedingsconsulenten te contacteren. .

Wat doe ik met producten die ik niet lust ?

Producten kunnen steeds geruild worden zodat men geen enkel financieel risco loopt. Dit kan door terug te sturen naar de firma of door langs te komen in onze winkels.

Garandeert een proteïnekuur een blijvend resultaat ?

Zoals met elk ander dieet zal men na een proteïnekuur bijkomen wanneer men té veel vet, suiker of alcohol zal nuttigen of wanneer overdreven grote porties zullen genomen worden. Daarom wordt aangeraden de verschillende fases zo correct mogelijk te volgen. Denk eraan dat de 'afbouw' even belangrijk is als de 'opbouw.' Een onmiddelijke 'stop' dient ten allen tijde vermeden te worden.

Is een proteïnekuur duur ?

Gemiddeld kost 1 vervangmaaltijd 2,48 €, wat maakt dat een lijndag met een proteïnekuur +/- 10 à 12,5 € kost (4 maaltijden voor een vrouw; 5 voor een man). Als men bedenkt dat er in deze periode aardig gespaard kan worden op de aankoop van overbodige voeding als vlees, vis, broodbeleg, snoepwaren, frisdranken, alcohol, …, dan mag men besluiten dat een dieetkuur niet duurder uitdraait dan wanneer men 'gewone' boodschappen zou doen. Het lijkt duurder omdat men meestal voor een aantal weken ineens koopt

Dien ik een medisch getuigschrift te hebben voor een proteïnedieet ?

Nee, er is geen medisch akkoord van de arts vereist. Opvolging door een arts tijdens het dieet kan wel een meerwaarde zijn; bijvoorbeeld controle van de bloedwaarden door regelmatige bloedafname. In bepaalde situaties dient de medicatie aangepast te worden. De voorschrijvende arts is hierin de uitgelezen persoon om dit te bepalen. Denk bijvoorbeeld maar aan het bloeddruk-, cholesterol- en suikerspiegelver lagende karakter van een proteïnekuur. Méér en meer artsen schrijven vaak een proteïnekuur voor, niet alleen voor esthetische doeleinden, maar ook voor medische doelen

Waarom bereikt men bij een proteïnekuur een beter/sneller resultaat dan bij gelijk welk ander dieet ?

Wanneer men koolhydraten blijft eten als brood, rijst, pasta, suikerwaren, fruit (-suikers), …, worden deze in het lichaam omgezet tot bloedsuikers die in het lichaam mogelijk kunnen vervetten wanneer men op dat moment die energie niet nodig heeft. Door bijna uitsluitend eiwitten te eten zal het lichaam haast constant de nood aan energie halen uit de eigen vetreserves waardoor continu lichaamsvet wordt verbrand en men stelselmatig vermagert.

Wat zijn de voordelen van een proteïnekuur ?

Bij correcte toepassing bereikt men een sneller resultaat*; heeft men sneller een kleiner maagvolume waardoor men vlugger verzadigd is. De trek naar zoet of koolhydraten vermindert op een natuurlijke manier omdat de pancreas niet wordt geprikkeld door overmatig gebruik van koolhydraten in de voeding. Het hongergevoel is einde dag 2, begin dag 3 verdwenen en men bekomt als het ware een 'bijkomende' energie. Dag 1 & 2 kunnen het zwaarst doorwegen; neem gerust een 'zakje' meer, het zal in geen geval een negatieve invloed hebben op het vermageringsproces. Het is verkeerdelijk te denken dat door minder 'zakjes' te eten dan voorgeschreven, men vlugger zal vermageren. De minimale hoeveelheid proteïnen zijn nodig voor het behoud van de spiermassa; worden er minder ingenomen dan gaat men spieren afbreken, met nadien een mogelijk jojo-effect tot gevolg. Spieren heeft men nodig om opgenomen energie te verbuiken. Honger lijden is uit den boze! Men vermagert op een esthetisch verantwoorde manier; men blijft er goed uitzien omdat de spiermassa wordt bewaard. Proteïnen zijn de bouwstenen van de celstructuur van onze huid. M.a.w. dag 5 à 6 zal de huid zachter, soepelder worden, maar het belangrijkste is de elastische eigenschap. De huid zal zich aanpassen aan het gewichtsverlies. *reken gemiddeld 4 à 5 kg/14 dagen voor een vrouw; 6 à 7 voor een man (verschil in metabolisme)